Život po covidu: jak pečovat o duševní zdraví?

Život po covidu: jak pečovat o duševní zdraví?

Místo tepláků jsme oblékli úzké džíny nebo dokonce kostýmek, vrátili jsme se zpět do kanceláří, zažíváme hektičtější dny a v neposlední řadě se můžeme nacházet v náročné ekonomické situaci. To vše ovlivňuje naši psychiku. Jak si udržet úsměv na rtech v době post-covidové? A čí psychickou pohodu pandemie zasáhla nejsilněji?

Problémy se mohou objevit i za 4 roky

Těšili jste se, až se covid přežene, ale místo očekávané úlevy zažíváte psychickou nepohodu? Jedná se o přirozenou reakci organismu. Stresové hormony totiž působí částečně antidepresivně, čímž nás chrání při největší zátěži. Ve chvíli, kdy úroveň stresu klesne a s ním i hladina stresových hormonů, mohou se dopady předchozího náročného období projevit v plném rozsahu. Proto je podstatné o psychiku pečovat, i když se právě teď cítíte dobře.

Důležité je vyhledat pomoc

Pokud se problém objeví, neváhejte se obrátit na odborníky. Duševní zdraví je stejně důležité jako to fyzické a jít k lékaři s bolestí zad se také nestydíte, že? Pokud po delší dobu pociťujete psychické potíže, nespoléhejte, že se z toho vypovídáte nad skleničkou vína s kamarádkou a domluvte si schůzku s psychologem. Není to ostuda, právě naopak. 

„Psychoterapie je vedena člověkem, který je schopen objektivnějšího pohledu na problémy pacienta, umí s nimi pracovat a jeho pohled není zatížen osobními vztahy. I pro pacienta může být někdy snazší o některých problémech mluvit s psychologem než s kamarádkou.” MUDr. Sylva Racková, Ph.D.

Psychiku žen zasáhla pandemie silněji

Patříte mezi ně? Není divu, situace kolem covidu dala obzvlášť maminkám malých školáků zabrat. Práce z domova, péče o děti a jejich distanční výuka přinášela extrémní zatížení a několik měsíců v tomto režimu mohlo zanechat šrámy na duševním zdraví.

psychika-zen-po-pandemii

Jde vám ze všeho hlava kolem? Zkuste 2 tobolky doplňku stravy Libretto každý den. Složení a poměr aktivních látek jsme navrhli tak, aby podpořily silnou a zdravou psychiku.

Prevence jako základ úspěchu

Abyste se psychickým problémům vyhnuli, pečujte o sebe a myslete na prevenci:

  • Dostatečně spěte. To znamená alespoň 7,5 hodiny denně.
  • Nastavte si pravidelný denní režim a dodržujte ho.
  • Jezte pravidelně, ale nepřejídejte se. Vybírejte si pestrou a vyváženou stravu.
  • Dbejte na dostatek pohybu. Alespoň krátká procházka každý den.
  • Čerstvý vzduch léčí, dopřávejte si ho co nejvíce.
  • Myslete pozitivně a nesnažte se změnit to, co nemůžete ovlivnit.
  • Zlepšete svůj time management. Stresu se nevyhnete, ale dobrým rozplánováním času ho můžete zmírnit.
dostatek-pohybu

Nestyďte se vyhledat pomoc, pokud cítíte, že nejste v pohodě. Uvědomit si problém je první krok k úspěchu. A co vy? Neváhali byste se svěřit do rukou odborníka, kdyby to vaše psychika potřebovala?

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na svém Facebooku.

S čím Vám Libretto pomůže?

Díky Librettu zvládnete každodenní povinnosti s klidnou hlavou a v dobré náladě.

Rady pro duši do vaší schránky

Zadejte váš e-mail a získejte pravidelný přísun rad pro vaši duši.

×

Nejčastěji vás zajímá

Vyhledávání na blogu

Související články

Návrat z dovolené do kanceláře – jak se z toho nezbláznit?

Návrat z dovolené do kanceláře – jak se z toho nezbláznit?

Máte pocit, že po dovolené potřebujete ještě dalších pár dní volna? Vězte,…

Dovolená bez stresu: Jak si na ní skutečně odpočinout?

Dovolená bez stresu: Jak si na ní skutečně odpočinout?

Dny před odjezdem na dovolenou bývají náročné – nejen, že ji pečlivě…

Sledujte nás na Instagramu a Facebooku