Zaostřeno na rybí olej: jak se podílí na fyzickém zdraví i psychické pohodě?

Zaostřeno na rybí olej: jak se podílí na fyzickém zdraví i psychické pohodě?

Rybí olej na lžičce možná nepatří mezi naše oblíbené vzpomínky z dětství. Rodiče ale věděli, co dělají, když se nenechali našimi protáhlými obličeji odradit – obsahuje totiž dva typy omega-3 mastných kyselin, které jsou důležité nejen pro kardiovaskulární systém a pokožku, ale také normální fungování mozku.

Zdraví na čajové lžičce

Ne náhodou často slýcháme, že máme jíst stravu bohatou na omega-3 mastné kyseliny – jsou totiž nezbytné pro celou řadu zásadních funkcí v našem těle. Nejdůležitějšími z omega-3 jsou především EPA a DHA, které jsou součástí buněčných membrán a mají silné protizánětlivé účinky. Zároveň patří mezi esenciální kyseliny, což znamená, že si je tělo neumí samo vytvořit a musíme mu je dodávat stravou. A právě rybí olej je jejich největším zdrojem.

Vaše srdce vám poděkuje

Rybí olej hraje důležitou roli důležitou roli v udržování normálního krevního tlaku a pomáhá udržovat naše srdce zdravé. Jeho pravidelný příjem snižuje riziko vzniku srdečních chorob, u těhotných žen se jeho pravidelný příjem zásadně podílí na vývoji plodu a u malých dětí má významný vliv na správnou mozkovou činnost.

Psychicky v pohodě jako ryba ve vodě

Pravidelná konzumace rybího oleje se pozitivně podílí nejen na správném fungování mozku, ale i na jeho kognitivních funkcích. Tedy na tom, jak se zvládneme soustředit, jak se vyjadřujeme a s jakou rychlostí pochopíme sdělované informace. Má pozitivní účinky na naši psychickou pohodu a dobrou náladu – podporuje vyplavování důležitých hormonů, jejichž nedostatek může způsobit výkyvy nálad i duševní nepohodu.

Dvě tobolky doplňku stravy Libretto obsahují nejen doporučení denní množství omega-3 mastných kyselin, ale také hořčík, kyselinu listovou a vitamín E, tedy kombinaci látek důležitých pro silnou a zdravou psychiku.

Kdyby nebyly ryby

Americká psychiatrická asociace doporučuje u dospělých minimální příjem 1000 mg EPA/DHA denně, což odpovídá konzumaci ryb alespoň dvakrát týdně. Pokud se ale ve vašem jídelníčku ryby tak často nevyskytují a nevábné tekutině na lžičce zrovna neholdujete, můžete si s doplněním esenciálních kyselin pomoct formou doplňků stravy. Jsou bez chuti i bez zápachu, nezapomeňte si ale hlídat obsah EPA a DHA, ať opravdu přijmete doporučené denní množství. A za jejich pravidelný příjem vám budou vaše tělo a mysl vděčné především v zimě, kdy se nedostatek světla podepisuje na našem zdraví.

TIP: Jaké další látky jsou tělu prospěšné? Přečtěte si, jak podpořit fyzické zdraví malých i velkých.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na svém Facebooku.

S čím Vám Libretto pomůže?

Díky Librettu zvládnete každodenní povinnosti s klidnou hlavou a v dobré náladě.

Rady pro duši do vaší schránky

Zadejte váš e-mail a získejte pravidelný přísun rad pro vaši duši.

×

Nejčastěji vás zajímá

Vyhledávání na blogu

Související články

Jak si udržet psychickou pohodu i v zimě?

Jak si udržet psychickou pohodu i v zimě?

Nedostatek denního světla, sychravé počasí a zima – za takových podmínek je udržet si dobrou náladu a nepropadnout splínu těžší než kdy jindy. Proč tomu tak je a jak s nepříjemnými pocity bojovat, pokud na vás přece jen dolehnou?

Vánoce nemusí znamenat stres – užijte si je v klidu a pohodě

Vánoce nemusí znamenat stres – užijte si je v klidu a pohodě

Štěstí přeje připraveným – a těm se seznamem Jde vám hlava kolem jen…

Kdy navštívit psychologa – jaké příznaky bychom si měli hlídat?

Kdy navštívit psychologa – jaké příznaky bychom si měli hlídat?

Návštěva psychologa je stále pro mnoho lidí tabu, ačkoliv k tomu není důvod. Když vás bolí zub, objednáte se k zubaři, s bolestí zad si také bez studu zajdete na fyzioterapii, tak proč nevyhledat pomoc odborníka, pokud vás bolí duše? Přečtěte si, jaké mýty kolem psychoterapie kolují, kdy psychologa vyhledat a jak samotné sezení probíhá.

Sledujte nás na Instagramu a Facebooku