Vánoce nemusí znamenat stres – užijte si je v klidu a pohodě

Vánoce nemusí znamenat stres – užijte si je v klidu a pohodě

Štěstí přeje připraveným – a těm se seznamem

Jde vám hlava kolem jen z představy všeho, co musíte před Vánoci stihnout? Ve shonu plném každodenních starostí, ke kterým se přidá ještě příprava na svátky, je snadné na něco zapomenout. Sepište si dopředu podrobný seznam všeho, co chcete zařídit. Seznam postupně v průběhu měsíce doplňujte a ke každé položce si napište i datum, kdy ji chcete mít splněnou. Bonus? Není nad pocit, kdy můžete některou z povinností škrtnout jako hotovou.

Žena sepisuje seznam vánočních úkolů.

Začít včas je klíčem k úspěchu

Když si vše rozvrhnete na celý měsíc, vyhnete se zbytečnému stresu ze zahlcení a dohánění příprav na poslední chvíli. Cukroví můžete napéct už na začátku prosince – na balkoně nebo ve spíži vám vydrží celý prosinec. Velký úklid udělejte už v první polovině měsíce a pak ho jen udržujte a dárky balte postupně tak, jak je budete kupovat.

Peče (a uklízí) celá rodina

Napéct cukroví, vyzdobit domov, nakoupit a zabalit vánoční dárky… Na adventní přípravy nemusíte být sami. Do nákupů zapojte partnera nebo partnerku, s úklidem a pečením vám můžou pomoct děti. Vy budete mít díky tomu méně starostí a více času na něco jiného. Pokud nemáte koho zaúkolovat, nestyďte se využít profesionálních služeb uklízecích firem. Stejně tak když není pečení vaše silná stránka, cukroví si s klidnou hlavou kupte.

Svalit se na gauč k pohádce je také relax

Během všech zběsilých příprav si nezapomeňte dopřát čas i sami na sebe a na chvíli vypnout hlavu. Relax potřebuje jak tělo, tak psychika, na kterou je během prosince kladena velká zátěž. Napusťte si třeba horkou vanu plnou voňavé pěny, přečtěte oblíbenou knihu, meditujte nebo zkuste jógu. Pokud je pro vás největší relax schoulit se na gauči u pohádky, tak směle do toho. Dělejte zkrátka to, co vám působí radost a čistí hlavu. Druhý den vstanete odpočatější a klidnější.

Žena cvičí jógu u Vánočního stromečku.

Online šetří čas, záda i nervy

Pokud nám dnešní moderní doba něco opravdu usnadnila, pak je to nakupování. Téměř vše jde objednat online – v kteroukoliv denní i noční hodinu. Ušetříte čas a navíc se vyhnete přeplněným obchodům a nákupním centům. Z pohodlí domova můžete vybrat a nakoupit nejen vánoční dárky, ale často také jídlo, které vám většina online supermarketů a obchodů přiveze ještě ten den až před dveře. A když se nebudete muset tahat s těžkými taškami, ulevíte i svým svalům a zádům.

Vánoční balení doplňku stravy Libretto je zabalováno jako dárek

“S naladěním na klidnější vlnu vám může pomoct doplněk stravy Libretto, který obsahuje správný poměr kvalitních a udržitelně získaných omega-3 mastných kyselin, hořčíku, kyseliny listové a vitamínu E, tedy látek podporujících silnou a zdravou psychiku.”

Perfekcionismus pusťte z hlavy

Advent má být především čas klidu, rozjímání a chvil s rodinou, kdy zvolníte a odpočinete si. Rozumíme, že tlak společnosti na to, aby bylo na Vánoce vše perfektní, může být silný, snažte se tím ale nenechat vyvést z míry. Po svátcích určitě nebudete vzpomínat na nablýskaná okna, dokonalou výzdobu a lesknoucí se podlahy, ale na společně strávené chvíle v okruhu svých nejbližších.

Pokud se cítíte vyčerpaně nejen kvůli svátkům, přečtěte si, jak si udržet psychickou pohodu po celé zimní období.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho na svém Facebooku.

S čím Vám Libretto pomůže?

Díky Librettu zvládnete každodenní povinnosti s klidnou hlavou a v dobré náladě.

Rady pro duši do vaší schránky

Zadejte váš e-mail a získejte pravidelný přísun rad pro vaši duši.

×

Nejčastěji vás zajímá

Vyhledávání na blogu

Související články

Zaostřeno na rybí olej: jak se podílí na fyzickém zdraví i psychické pohodě?

Zaostřeno na rybí olej: jak se podílí na fyzickém zdraví i psychické pohodě?

Rybí olej na lžičce možná nepatří mezi naše oblíbené vzpomínky z dětství. Rodiče ale věděli, co dělají, když se nenechali našimi protáhlými obličeji odradit – obsahuje totiž dva typy omega-3 mastných kyselin, které jsou důležité nejen pro kardiovaskulární systém a pokožku, ale také normální fungování mozku.

Jak si udržet psychickou pohodu i v zimě?

Jak si udržet psychickou pohodu i v zimě?

Nedostatek denního světla, sychravé počasí a zima – za takových podmínek je udržet si dobrou náladu a nepropadnout splínu těžší než kdy jindy. Proč tomu tak je a jak s nepříjemnými pocity bojovat, pokud na vás přece jen dolehnou?

Kdy navštívit psychologa – jaké příznaky bychom si měli hlídat?

Kdy navštívit psychologa – jaké příznaky bychom si měli hlídat?

Návštěva psychologa je stále pro mnoho lidí tabu, ačkoliv k tomu není důvod. Když vás bolí zub, objednáte se k zubaři, s bolestí zad si také bez studu zajdete na fyzioterapii, tak proč nevyhledat pomoc odborníka, pokud vás bolí duše? Přečtěte si, jaké mýty kolem psychoterapie kolují, kdy psychologa vyhledat a jak samotné sezení probíhá.

Sledujte nás na Instagramu a Facebooku