
Kouzlo time managementu: Jak si zorganizovat čas bez zbytečného stresu?
Setkáváte se s tím, že vám seznam úkolů připadá nekonečný a přejete si, aby měl den aspoň o pár hodin víc? Vysoké nároky často klade nejen vaše okolí, ale i vy sami. Přečtěte si pár tipů, jak předejít stresovým situacím pomocí správného time managementu.
Dobré plánování je základ úspěchu
I když se to může zdát zbytečné, naplánovat si čas vám pomůže předcházet zbytečnému stresu. Poznejte sami sebe, ať můžete se svými časovými možnostmi efektivně pracovat. Významně pomůže zjistit, jestli vám jde práce lépe ráno nebo večer a kolik času doopravdy zaberou jednotlivé úkoly. Při rozvrhování počítejte s časovou rezervou, ať předejdete zbytečnému tlaku. Nezapomeňte vyhodnocovat, jak se naplňování plánu daří, je to nejen motivující, ale taky se naučíte, jak se svým časem nakládat.

Diář mějte vždy při ruce
Ať už dáváte přednost papírovému diáři nebo online kalendáři, díky jejich používání bude plánování snadnější. Zapisujte si všechny své úkoly i jejich časovou náročnost. Nebudete muset nosit všechno v hlavě a nezapomenete na nic důležitého. Navíc získáte lepší přehled nad svým vytížením. Nebojte se vzít na pomoc barvy a splněné úkoly si odškrtávejte. Sami uvidíte, jak je to uspokojující. Nezapomínejte ale ani na odpočinek a trávení času s rodinou a přáteli.
I když toho třeba máte zrovna trochu nad hlavu, psychickou pohodu můžete podpořit doplňkem stravy Libretto. Dvě tobolky denně obsahují vyvážený poměr kvalitních a udržitelně získaných omega-3 mastných kyselin, hořčíku, kyseliny listové a vitamínu E, látek důležitých pro zdravou duši.
Nenechte se rušit
Najděte si místo, kde vás nic neruší a práce jde od ruky. Někdo potřebuje k práci ticho, někoho zase k výkonnosti povzbuzuje ruch kanceláře nebo kavárny. V každém případě dejte pryč všechno, co může bránit ponoření se do práce. Nejčastěji je zlodějem času telefon. Pokud ho nemůžete vypnout úplně, omezte alespoň notifikace ze sociálních sítí. Vytrhnout z práce ale může i kontrolování e-mailu nebo odpovídání kolegům na dotazy. Nemusíte na všechno reagovat hned, znovu se vrátit k rozdělané práci totiž pak může trvat až 25 minut. A za odvedenou práci si dopřejte odpočinek, kterým načerpáte energii na další úkoly.

Nebojte se říkat ne
Nastavte priority nejen pracovním úkolům, ale i jednotlivým částem vašeho života. Vymezte si hranice tak, ať neplníte úkoly na úkor své psychické pohody. Odmítnout něco, co je nad vaše síly, není neslušné a vyhnete se pocitu viny, že nestíháte vůbec nic. Nenechte se připravit o čas na věci, které jsou pro vás důležité a zaměřte se na to, co vás baví a v čem jste dobří. Zkrátka nemusíte všechno zvládnout sami. A pokud přece jenom cítíte, že toho máte až nad hlavu, nebojte se říct si o pomoc nebo vyhledat psychoterapeuta.
Přejeme vám co nejméně stresu a co nejvíce spokojenosti.